acasacontactrssfacebook
Expresul de Prahova
reclama
Curs valutar
1 EUR = 4.6497 RON
1 GBP = 5.2415 RON
100 JPY = 3.5304 RON
1 USD = 3.9565 RON
* BNR 22.11.2017
Calendar
Noiembrie 2017
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10

reclama

Lectie de soferie, predata astazi elevilor de la Liceul Mecanic, de catre Lucian Radut, pilot de curse


Lectie de soferie, predata astazi elevilor de la Liceul Mecanic, de catre Lucian Radut, pilot de curse

Zeci de elevi de la Liceul Tehnologic Mecanic din Campina au avut astazi un altfel de profesor. La catedra a urcat Lucian Radut, pilot de curse, clasat pe locul trei la nivel national. Acesta le-a povestit liceenilor notiuni legate de siguranta in trafic si ce inseamna sa conduci cu viteza mare. Dupa ora de teorie a urmat, bineinteles, ora de… practica, cea mai asteptata de catre elevi. Lucian le-a aratat care este pozitia la volan, cum se schimba vitezele si a turat motorul la maxim, cu toti cei 700 de cai putere. Elevii au fost ochi si urechi la noul lor profesor pentru o zi, ba chiar au scos telefoanele si au filmat lectia. La final, i-au cerut autografe si au facut fotografii cu el.

„Astazi am avut o activitate deosebita in scoala noastra. A fost invitat pilotul de raliu Lucian Radut, iar in prima parte am discutat foarte deschis lucruri despre siguranta rutiera si respectul in trafic, doi factori care salveaza vieti in situatii limita. A urmat apoi o activitate in curtea liceului cand pilotul a prezentat elevilor amanunte tehnice despre o masina de curse. De asemenea, a facut si o demonstratie practica de functionare a unui motor de 700 de cai putere. Copiii au fost foarte incantati si interesati, deschisi si au pus intrebari. A fost o activitate interactiva“, a declarat, pentru Expresul de Prahova, Vasile Androne, directorul Liceului Tehnologic Mecanic din Campina.

Aceasta activitate a constituit o premiera pentru institutia de invatamant.

Ce te-a impresionat?

Alexandru Tudorache, elev: „Modul in care arata masina, modul in are stie sa conduca, chiar ii da talpi. Inca nu conduc, dar o sa incep scoala de soferi si imi doresc sa ajung ca Luci“.

Gabriel Marin, elev: „Motorul masinii. Nu am mai vazut pana acum asa ceva.“

Tiberiu Simon, elev: „Masina, motorul si caii putere. Si e foarte frumos aranjat. Am invatat despre circulatie, unde trebuie sa dam prioritate si despre pozitia la volan.“

Lucian Radut are 42 de ani si este din Bucuresti. Participa la raliu de 14 ani si este clasat pe locul trei la nivel national. Dar puteti afla mai multe chiar de la el, din urmatorul interviu:

1. De cand ai aceasta pasiunea?

De mic, mic… de cand am vazut ca exista masini. Mi-am dorit foarte mult sa conduc, conduceam prin casa masinute, tot ce se putea.

2. Si cand ai luat acest lucru in serios?

Am fost la un concurs de indemanare, eram student si am iesit pe locul 2. In anii de facultate esti un pic mai rebel si reusesti sa incerci orice. Am absolvit Transporturi, Autovehicule Rutiere, este facultatea care ma ajuta sa imi mentin masinile de curse pentru ca altfel trebuie sa platesti foarte multi bani mecanicilor si altor firme care sa ti-o revizuiasca.

3. Deci este propriul tau mecanic?

Da, eu impreuna cu baietii mei. Stiu sa fac tot ce e acolo si daca nu stiu, studiez.

4. Si din studentie esti pilot de curse?

Am mai participat la tot felul de concursuri si am vazut ca ieseam mereu pe podium, pe locul doi si am zis sa merg mai departe. Am inceput cu viteza in coasta, am fost si la raliu si de 14 ani asta fac incontinuu.

5. Esti pilot profesionist?

Nu, mi-ar placea, dar asta ar insemna sa fac doar asta. Eu mai am si un garaj, un service pe care l-am deschis tot pentru masina de curse.

6. Ce costuri implica activitatea ta de pilot de curse?

Foarte mari, depinde de nivelul pe care ti-l doresti. Inscrierea nu costa foarte mult, consumul de combustibil e mare, consumul de piese, masina e ieftina, dar ca s-o tii de top costa. Mai sunt si deplasarile, ai mecanici dupa tine.

7. La ce competitii ai participat si care sunt cele mai bune rezultate?

In tara am participat la toate etapele si am castigat o mare parte dintre ele, in intervale diferite de timp - Poiana Brasov, Teliu, Ranca, etc. Am mers si in strainatate si sunt bucuros ca am reusit asta, cu sustinerea fanilor. Ei au reusit sa stranga un buget si am mers la o prima etapa europeana in Croatia unde am luat locul I la grupa la prima urcare. Toata lumea a fost uimita, nu stiam daca o sa trecem de verificarea tehnica, dar au venit cu mine multi fani, eram cei mai numerosi. Va dati seama cum m-am simtit la festivitatea de premiere cand strigau toti „Roumanie!“.

8. Cat de diferite sunt competitiile din strainatate fata de cele din tara?

Sunt diferite nu doar pentru ca sunt in afara, ci sunt altfel organizate. La ei oamenii stau departe de drum si vin acolo doar cand competitia s-a terminat. In plus, la ei sunt mult mai multi concurenti, vreo 200 de masini inscrise in concurs. Am luat locul 2 la grupa in final, iar per total am fost in primii 40, dar primele masini au fost monopost. Iar pilotii cu care am concurat la grupa au fost foarte buni, titrati, cunoscuti, iar in momentul in care eu am castigat pe ploaie, cu roti de uscat pentru ca asa am urcat, toti au venit sa se uite la masina, sa vada cine suntem.

Am fost apoi la Masters, in Cehia, ne-au invitat pentru etapa finala, o etapa de show, pentru public. A fost o cupa pe natiuni, impreuna cu alti trei colegi am reprezentat Romania si am iesit pe locul 7 - acolo trebuia sa ai doua urcari cu timp asemanator si castiga echipa care avea cea mai mica diferenta de timp a celor mai buni doi piloti. Eu voiam sa merg cat de tare.

9. Ce urmeaza pentru tine?

Acum va fi intersezonul, trebuie sa strangem bugete, sa facem masina, sa facem antrenamente si sa ne facem planul pentru la anul.

10. Ai sponsori?

Acum, pe final de an, au inceput sa mai apara si asta se datoreaza in mic procent rezultatelor mele, dar in mare procent fanilor. Cred ca am cei mai multi fani.

11. Pe loc esti clasat, la nivel national?

Anul trecut am iesit pe locul doi, iar anul acesta sunt pe trei, dupa un Mitsubishi si un monopost. La grupa am iesit pe doi.

12. Tu ce masina ai?

Un Mitsubishi Lancer Evo VIII, cu un motor de 650 de cai si pana la 800. Masina este mult mai buna pe dedesubt decat pe exterior. Am grija de partea mecanica si prea putina atentie dau aspectului exterior.

13. Apropo de exterior, de cand ai avut ideea de a avea steagul Romaniei pe masina?

De cand am plecat in Croatia, anul trecut, pentru ca trebuia sa facem un design si am decis impreuna cu fanii ca tricolorul este cea mai buna idee. Pe filmari, comentatorul spunea ca sunt un pilot patriot cu steagul Romaniei pe masina. A iesit in evidenta si asta ne-am dorit, pentru ca eu sunt mandru ca sunt roman si mi se potriveste desenul masinii.

14. Iar ideea cu semnaturile si autografele…

Asta e una dintre ideile foarte bune. Colegii mei din competitie nu au fost asa de incantati, dar cred ca este singura in lume. E ceva, ca sportiv, sa ai materialul de concurs semnat de fanii tai. Sunt mandru de lucrul asta. E frumos cand citesti mesajele acasa.

15. Care a fost scopul acestui eveniment si de ce la Campina?

Scopul a fost impartasirea cunostintelor mele elevilor. Am vrut sa le spun, din perspectiva mea, de pilot, cum ar trebui sa ne comportam pe strada ca participant la trafic, pieton sau conducator auto, sa le arat cumva ca ce fac eu pot face si ei, cat de importanta este meseria pe care si-au ales-o, de mecanic auto sau sofer si sa le aduc in prim-plan cateva situatii limita cu care eu m-am intalnit. N-am mai fost in postura asta si am avut emotii mai mari ca la cursa.

Lectie de soferie, predata astazi elevilor de la Liceul Mecanic, de catre Lucian Radut, pilot de curseLectie de soferie, predata astazi elevilor de la Liceul Mecanic, de catre Lucian Radut, pilot de curseLectie de soferie, predata astazi elevilor de la Liceul Mecanic, de catre Lucian Radut, pilot de curseLectie de soferie, predata astazi elevilor de la Liceul Mecanic, de catre Lucian Radut, pilot de curseLectie de soferie, predata astazi elevilor de la Liceul Mecanic, de catre Lucian Radut, pilot de curseLectie de soferie, predata astazi elevilor de la Liceul Mecanic, de catre Lucian Radut, pilot de curseLectie de soferie, predata astazi elevilor de la Liceul Mecanic, de catre Lucian Radut, pilot de curseLectie de soferie, predata astazi elevilor de la Liceul Mecanic, de catre Lucian Radut, pilot de curseLectie de soferie, predata astazi elevilor de la Liceul Mecanic, de catre Lucian Radut, pilot de curseLectie de soferie, predata astazi elevilor de la Liceul Mecanic, de catre Lucian Radut, pilot de curseLectie de soferie, predata astazi elevilor de la Liceul Mecanic, de catre Lucian Radut, pilot de curseLectie de soferie, predata astazi elevilor de la Liceul Mecanic, de catre Lucian Radut, pilot de curse
2534 vizualizari - Comenteaza - Voteaza vot4

Comentariu:
* nu va fi afisat


Cautare
reclamareclamareclamareclamareclama
Meteo
Abonare newsletter


Campina Banesti Brebu Poiana Campina Provita de Jos Provita de Sus Secaria Sotrile Valea Doftanei Alte localitati
Informatii utile - Contact
© 2017 Expresul de Prahova