acasacontactrssfacebook
Expresul de Prahova
reclama
Curs valutar
1 EUR = 4.6618 RON
1 GBP = 5.3339 RON
100 JPY = 3.6337 RON
1 USD = 4.0162 RON
* BNR 15.06.2018
Calendar
Iunie 2018
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08

reclama

Cum ii formeaza basmele pe copii? Un proiect Erasmus+, implementat de Scoala Centrala din Campina


Cum ii formeaza basmele pe copii? Un proiect Erasmus+, implementat de Scoala Centrala din Campina

O delegatie de la Scoala Centrala, alcatuita din profesorii Laura Arman si Lidia Sabo, a fost luna trecuta in Slovenia, pentru a participa la o intalnire transnationala la cea mai mare scoala din Ljubljana, in cadrul proiectului international Erasmus+KA2: WATCH (Work discussion Approach in primary schools. Teachers observe Children).

Practic, proiectul consta in utilizarea basmului ca instrument pentru a urmari si a intelege mai bine comportamentul elevilor de clase primare. In prima faza profesorii le-au citit basme copiilor, iar acum se desfasoara faza a doua: crearea de basme, de catre cei mici.

Si pentru ca echipa Romaniei s-a descurcat excelent la aceasta intalnire transnationala, a fost invitata sa se alature unui nou proiect Erasmus+. Dar mai multe detalii aflati din interviul urmator, acordat de prof. Laura Arman, coordonatorul proiectului.

1. Care a fost scopul vizitei in Slovenia?

Scopul vizitei in Slovenia a fost de a analiza activitatea desfasurata de fiecare echipa de proiect din cele 4 tari participante (Italia, Slovenia, Estonia, Romania) la proiectul international Erasmus+KA2: WATCH (Work discussion Approach in primary schools. Teachers observe Children).

Prima faza a acestui proiect, cu durata de 2 ani, s-a derulat in perioada octombrie 2017-martie 2018 si a constat in interactiunea copiilor de 6-9 ani cu basmele clasice. Cei 6 profesori in invatamantul primar din echipa de proiect (Moise Ionelia, Iordache Laura, Șerban Magda, Iatan Corina, Necula Marieta si Velcea Elena) au citit basme clasice copiilor timp de 3 luni si au observat comportamentul elevilor (TEACHER OBSERVE CHILDREN-numele metodei de lucru) si au urmarit modul in care acestia se comporta, fac analogii intre personaje si persoane, sunt receptivi sau nu, disting binele de rau, inteleg valoarea moralizatoare a basmelor. Comportamentul copiilor (fara a da nume reale) a fost prezentat intr-un raport de observatie.

In aceasta prima faza, au fost intocmite 6 rapoarte de observatie de catre fiecare profesor, iar 3 dintre ele au fost discutate in cadrul unor sedinte la care au participat cei 6 profesori, un psiholog, Dinu Simona si un psihoterapeut, Sabo Lidia. Psihologul si psihoterapeutul au alcatuit la randul lor un raport de observatie in care au notat modul in care profesorul interactioneaza cu elevii lor.

Cele 3 rapoarte redactate de trei dintre profesori precum si cele 3 rapoarte ale psihologului si psihoterapeutului au reprezentat materialele de discutii pentru intalnirea din Slovenia si vor face parte din produsul intelectual final al proiectului.

Aceasta intalnire transnationala s-a desfasurat in perioada 16-19 martie 2018 si a avut loc la cea mai mare scoala din Ljubljana, Osnovna Sola Vic School. Au participat cele 4 echipe de proiect formate din coordonatorul stiintific si psihoterapeut precum si EDU LAB Italia, coordonatorul stiintific al intregului proiect.

Activitatile desfasurate au fost numeroase si intense si au oferit un bun prilej pentru un schimb de experienta intre sisteme de invatamant de stat, total diferit sustinute (o comparatie intre sisteme ar fi un subiect interesant pentru o alta discutie). S-a dezbatut si analizat metoda discutiilor de lucru, s-a prezentat Google Classrom- instrument de lucru pentru profesori si s-a realizat un website al proiectului.

2. Cum s-a descurcat echipa Romaniei in cadrul acestui proiect?

Echipa Romaniei, formata din coordonatorul de proiect prof. Arman Laura si psihoterapeutul Sabo Lidia au prezentat in cadrul intalnirii rapoartele intocmite de echipa de proiect. Acestea au fost foarte apreciate de EDU LAB, competenta profesorilor din Școala Centrala fiind confirmata la nivel international. Drept dovada, scoala din Italia, IOVINO SCOTELLARO, ERCOLANO a solicitat Scoala Centrala Campina prin cei 2 reprezentanti (Sabo Lidia si Arman Laura) la un alt proiect international Erasmus denumit PHASE ONE ce are ca tema rolul educatiei fizice in randul adolescentilor. Deci Scoala Centrala a aplicat in martie pentru un alt proiect Erasmus si spera ca va fi aprobat.

3. Ce idei din proiect veti implementa in perioada urmatoare in Scoala Centrala?

Dupa ce a fost analizata munca desfasurata in prima faza a proiectului, coordonatorii au discutat despre faza a doua ce urmeaza a fi implementata in perioada martie-iunie 2018.

S-a discutat despre binomul fantastic al lui Gianni Rodari si despre cele 5 reguli de aur ale unui basm.

Astfel, cei 6 profesori, dupa ce au citit elevilor basme clasice in prima faza, vor trece in faza a doua la un alt nivel: crearea unui basm. Elevii vor propune 2 cuvinte alese aleatoriu care trebuie sa formeze titlul basmului sau care se vor regasi in continutul acestuia. Deja cei mici au selectat cuvinte precum: masca, floare, noapte, zana, ploaie etc. Vor trebui sa aleaga personaje pozitive si personaje negative si apoi sa creeze un basm respectand cele 5 reguli de aur ale lui Rodari (introducerea a fost odata ca niciodata, sa aleaga personaje pozitive si negative, sa povesteasca o intamplare care sa contina motive literare specifice, prezenta elementelor magice si finalul fericit). Copiii care simt nevoia, pot insoti basmul de desene tematice.

4. Ce va urma in cadrul proiectului?

Si in cea de a doua faza a proiectului vor fi intocmite 6 rapoarte de catre fiecare profesor in care vor observa comportamentul si emotiile copiilor cand creeaza basme impreuna cu colegii de clasa.

Trei dintre rapoarte vor fi dezbatute in discutiile de lucru si analizate de psiholog si de psihoterapeut si vor reprezenta subiectul de discutie la urmatoarea intalnire transnationala din Estonia din luna iunie. Sa nu uitam ca Școala Centrala va fi gazda in luna octombrie 2018, cand se va implementa a treia faza de proiect, cea de dramatizare.

5. Cum vor beneficia copiii de implementarea acestui proiect?

Copiii si profesorii sunt beneficiarii directi ai acestui proiect. Prin basme, copiii inteleg mai bine de la varste fragede (6-9 ani) notiunile de bine si de rau, de real si de imaginar, de obstacole si de valori morale, de prieteni si de adversari. La randul lor, profesorii inteleg mai bine comportamentul elevilor, observandu-le reactiile in anumite imprejurari, perceptia lor despre lume, empatia acestora cu personajele aflate in suferinta si ii pot stimula mai usor sa urmeze modelul personajelor pozitive.

Echipa Erasmus+ multumeste pentru sprijin celor trei directori care au sutinut acest proiect: prof. Necula Nicolae, prof. Neagu Gabriela si prof. Dumitrascu Florentina, doamnei contabil Buzatoiu Simona, si mai ales domnului insp. Aurel Graur care a indrumat primii pasi europeni ai centralistilor.

Cum ii formeaza basmele pe copii? Un proiect Erasmus+, implementat de Scoala Centrala din CampinaCum ii formeaza basmele pe copii? Un proiect Erasmus+, implementat de Scoala Centrala din CampinaCum ii formeaza basmele pe copii? Un proiect Erasmus+, implementat de Scoala Centrala din CampinaCum ii formeaza basmele pe copii? Un proiect Erasmus+, implementat de Scoala Centrala din CampinaCum ii formeaza basmele pe copii? Un proiect Erasmus+, implementat de Scoala Centrala din CampinaCum ii formeaza basmele pe copii? Un proiect Erasmus+, implementat de Scoala Centrala din CampinaCum ii formeaza basmele pe copii? Un proiect Erasmus+, implementat de Scoala Centrala din CampinaCum ii formeaza basmele pe copii? Un proiect Erasmus+, implementat de Scoala Centrala din CampinaCum ii formeaza basmele pe copii? Un proiect Erasmus+, implementat de Scoala Centrala din CampinaCum ii formeaza basmele pe copii? Un proiect Erasmus+, implementat de Scoala Centrala din CampinaCum ii formeaza basmele pe copii? Un proiect Erasmus+, implementat de Scoala Centrala din CampinaCum ii formeaza basmele pe copii? Un proiect Erasmus+, implementat de Scoala Centrala din Campina
989 vizualizari - Comenteaza - Voteaza vot12

Comentariu:
* nu va fi afisat


Cautare
reclamareclamareclamareclamareclama
Meteo
Abonare newsletter


Campina Banesti Brebu Poiana Campina Provita de Jos Provita de Sus Secaria Sotrile Valea Doftanei Alte localitati
Informatii utile - Contact
© 2018 Expresul de Prahova